Du kan kalle dette blanke ark

Bilderesultat for new beginning picture

En ny start. Et skritt videre. I nesten fem år har jeg i all hovedsak skrevet om psykisk helse, men etter hvert har jeg funnet ut at jeg interesserer meg for så mye mer enn det. De siste årene har knapt handlet om annet enn psykisk helse, til et punkt hvor det å være syk ble identiteten min. Jeg var pasient. Jeg var syk. Jeg var innlagt. Jeg var PTSD, depresjon, personlighetsforstyrrelse, angst, bipolar. Jeg var ikke Liv-Christine. Jeg var ikke meg.

Det at jeg nå relanserer denne bloggen er å utvide horisonten, men aller mest, et forsøk på å finne ut hvem jeg er og hvem jeg vil være. Målet med denne relanseringen vil derfor være å skape meg en ny identitet, og kvitte meg med sykdomsidentiteten. Gå ut av pasientrollen, og fullt og helt være Liv-Christine. 22 år gamle meg.

Det betyr ikke at jeg kommer til å slutte og skrive om psykisk helse, men at jeg også kommer til å bringe inn andre temaer som er viktige for meg. Jeg ønsker å bruke denne bloggen til å skrive om ting jeg brenner for, ting jeg liker å gjøre, ting som interesserer meg og mer om hverdagen min. Jeg vil også dele mer om skriving, foto, poesi, bøker, reising og politikk. Med andre ord vil jeg gå vekk ifra det å bare skrive om psykisk helse, imidlertid er det viktig for meg å fortsette med å være åpen og ærlig om vanskelige, tabubelagte og skambelagte temaer. Jeg håper også at jeg i større grad kan dele erfaringene mine, og kanskje kan være med på å skape de nødvendige endringene som trengs i helsevesenet, i skolesystemet og i samfunnet for øvrig. Men aller mest, at erfaringene mine kan hjelpe andre mennesker, nå og i fremtiden.

Fremover vil du på denne bloggen kunne finne egenskrevne kronikker, kommentarer og politiske utspill, intervjuer og journalistiske artikler, mer foto og video, tekster om dagsaktuelle temaer, ting som skjer i samfunnet og mer om min hverdag.

Følg meg gjerne på Facebook!

Legg igjen en kommentar

