Reker og vin

DSC_0921

DSC_0923

Jeg dro til tanten og onkelen min i går, fordi jeg ble invitert til å være her en stund, og vi hadde det så hyggelig med reker, vin, kortspill og gode samtaler. Rett og slett en utrolig fin avslutning på det som var en vanskelig onsdag. Vi spilte noe som heter langkort til langt på natt, ute på terrassen,  mens vi koste oss med vin og druer. Etterfulgt av en utrolig god samtale med tanten og onkelen min om barndommen. Aller lengst med tanten min – helt til godt over to i natt. Det var så godt å få snakket ut, og jeg kjenner hvor mye det betyr langt inn i hjerterota.

Og reker og vin er jo nesten den ultimate definisjonen på sommerkos for meg. Det er sjelden jeg spiser reker, og enda sjeldnere at jeg drikker vin, men det var så godt. Rensingen av rekene kan man jo si var en noe interessant og smågrisete affære, med tanke på hvor sjelden jeg gjør det. Heldigvis gikk det bedre etter hvert, og jeg koste meg virkelig mer enn jeg har klart på lenge.

DSC_0920.JPG

2 thoughts on “Reker og vin

  1. En god post å lese det her. Meg og venninna mi snakker hvert år om sitte på bryggekanten og spise reker og drikke vin (evt mozelle) men det blir desverre aldri noe av, men som de synger «når du en gang kommer neste sommer»

    Likt av 1 person

Legg igjen en kommentar

